CSH spol. s r.o.

Přeskočit na hlavní memu vedlejší menu obsah stránky stránku o přístupnosti

Vyhledávání

Kontakty

Centrála Praha:
Wuchterlova 5, 160 00 Praha 6
tel: 226 218 080-5
obchodní odd.: 226 218 084
e-mail: info@csh.cz

Pobočka Ostrava:
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel: 597 578 698
mobil: 777 953 168

IČO: 64578771
DIČ: CZ64578771

další kontakty

XTEND - internetové řešení pro cestovní kanceláře

Řešení některých problémů s programy


Řešení problému se spuštěním SQL serveru

Pokud se někdy setkáváte s problémem, že se po spuštění počítače nespustí SQL server (při pokusu o připojení klienta se zobrazí hláška SQL server neexistuje nebo byl odepřen přístup), může to být způsobeno tím, že se nestihl spustit SQL server v čase definovaném v operačním systému Windows (výchozí je 30 sekund, což nemusí postačovat). Tento jev se vyskytuje především po aktualizacích Windows, ale v případě pomalejšího počítače se může projevit i jindy. Řešením problému je prodloužení časového limitu pro spuštění služeb. Nejjednodušší cesta je spustit buď Online instalátor CSH (stáhněte ZDE) nebo instalátor z našeho DVD. Hned vedle tlačítka Nainstalovat SQL server je tlačítko Volby, kde je potřeba kliknout na šipku dolů a vybrat variantu Nastavit časový limit pro spuštění služeb Windows. Zvolte variantu, jaký čas se má nastavit. Doporučujeme nastavit nejrpve nejkratší čas 60 sekund. Restartujte počítač. Pokud po restartu počítače bude problém přetrvávat, čas postupně zvyšujte stejným postupem.


Chybná detekce antivirového programu Avast

Antivirový program Avast falešně detekuje nález virové infekce v některých našich programech. Dokud nebude provedena oprava ze strany Avastu, můžete provést postup dle instrukcí uvedených v následujícím souboru.


Chybné zobrazení dne splatnosti předpisu plateb na starých evidenčních listech

Používáte-li stále staré sestavy evidenčních listů, které již nejsou od 1.1.2013 podporovány a udržovány, v tomto dokumentu je uveden postup, který umožní použití těchto sestav i po 1.1.2014 (verze programu Domovník 2.26 a novější), kdy došlo ke změně způsobu zadávání data splatnosti předpisu plateb. Pokud se vám den splatnosti předpisu na sestavě ještě nezobrazuje, tento postup se vás přímo netýká.


Nastavení českého prostředí (formát data a čísel) pro Windows 7

Česká Windows 7 (jedná se pouze o Home a Professional, Ultimate jsou v pořádku) oznamují programům, že jsou anglická, ač z pohledu uživatele je vše nastaveno správně. Projevem je, že formát data není český – měsíc den rok, názvy měsíců se zobrazují anglicky atd. Je to evidentně chyba Windows 7 a projevuje se u programů psaných v Delphi. Problém se dá vyřešit následovně:

  • Ukončete programy CSH (pokud některý běží).
  • Otevřete Ovládací panely.
  • Otevřete sekci Hodiny, jazyk a oblast, pak Oblast a jazyk. Otevře se okno Oblast a jazyk.
  • Klikněte na tlačítko Další nastavení... Otevře se okno Vlastní formát.
  • Klikněte na tlačítko Vynulovat.
  • Na otázku "Chcete odebrat všechna vlastní nastavení formátu?" odpovězte Ano.
  • Uložte nastavení (2x OK).


Odesílání ELDP a OZN pomocí PVS komunikátoru, 10ti místný VS

Při přechodu na 10ti místný VS od ČSSZ je nutné přeregistrovat příslušné služby na portále - přihlašte se na portál, zrušte služby pro ČSSZ a znovu si je zaregistrujte s novým variabilním symbolem. V PVS komunikátor si musíte nastavit nový VS v Nastavení - Definice firem. Tam je nutné pro každý dokument pro ČSSZ nastavit jako klíčový údaj rovněž nový VS. Při nesouhlasu VS v komunikátoru a na portále vrátí portál chybu 1046.


Změna serveru pro stahování nových verzí z internetu

Kvůli spuštění nových webových stránek jsme museli provést změnu serveru. Změna se dotkla stahování nových verzí přímo z programu. Pokud vám stahování nefunguje, upravte si dva řádky v souboru FTP.INI, který najdete ve složce, ve které je nainstalován vlastní program (c:\Program Files\CSH\...)

HostName=c076wn.forpsi.com
UserName=cshcz


Nefunguje generátor číselných řad

Po havárii programu díky nedostatku místa na disku se zablokovaly číselné řady. Nešla nastavit žádná nová hodnota řady (bylo tam stále -1). Nešlo ani nastavit všechny řady na 1. Je nutné ukončit program, znovu spustit a pak hned (aniž byste dělali cokoliv jiného) spustit nastavení všech číselných řad na 1.


Nelze zadat nebo tisknout číslo větší než 999

Není nastaven oddělovač tisíců v nastavení Windows na mezeru. To, co tam je sice vypadá jeko mezera, ale není to mezera. Bohužel jsme se setkali s několika instalacemi Windows 95, které takto oddělovač tisíců nastavily. Je nutné ji přepsat opravdovou mezerou a restartovat počítač. (Nastavení - Ovládací panely - Místní nastavení - Čísla(Měna)). POZOR! Oddělovač tisíců se definuje na dvou místech Čísla a Měna. Nastavte si v Ovládacích panelech Windows pokud možno jako oddělovač data tečky. Pokud použijete jako oddělovač jiný znak (například lomítka), musíte tento oddělovač nastavit také v konfiguraci BDE pomocí programu BDECFG32.EXE. Tam na záložce Date musíte nastavit odpovídající Separator.


Problémy s tiskárnami Windows 9x/NT

Laserová tiskárna netiskne česká písmena: Je nutno nastavit v nastavení tiskárny volbu Tisknout True Typová písma jako grafiku (nebo jako bitmapu apod.). Při použití tiskárny HP 1100 program při pokusu o tisk skončí s chybovým hlášením: Opatřete si nový ovladač pro tuto tiskárnu (např. stažením z Internetu), neboť v tom, který je dodáván k tiskárně je chyba.


Provoz na Windows 2000

Pro úspěšný provoz na Windows 2000 doporučujeme v Konfiguraci BDE zvýšit  Maxfilehandles na 200, dále Maxbufsize a Sharedmemsize zvětšit na 4096 (možná i více). Dále se nesmí v přihlašovacím jménu do Windows použít tečka (např. jméno nesmí být ve tvaru Josef.Novák).


Problémy s nastavením Windows 9x/NT

V nové verzi programů 4.XX se nezobrazuje lišta s tlačítky v hlavním panelu: Nainstalujte si z CD update ComCtl32.DLL, což je systémová knihovna Windows, která zajišťuje správné vykreslení ovládacích prvků. Na svém počítači máte zřejmě starou verzi.


Při otevírání databázovéhookna se program zasekává: Pravděpodobně máte nastaveno rozlišení barev na obrazovce pouze na 16. Zvyšte si rozlišení barev alespoň na 256.


Další problémy při práci s našimi programy pro Windows 9x/NT

Aby šel založit nový záznam v evidenci nákupu PHM je nutné mít pro dané auto založenu alespoň jednu jízdu.


Pokud se poničí datové soubory (program hlásí např. že se nepodařilo připojit k datům, nemůžete otevřít nekteré okno apod.), dají se pohodlně opravit rekonstrukčním programem. Ten je nutné spouštět pokud hlavní program neběží. Rekonstrukční programy (SYSELCHK.EXE, SYSLICHK.EXE, PAMCHK.EXE) najdete v adresáři, kam jste nainstalovali vlastní program nebo je lze spustit přes Start - Programy - Programy CSH. Rekostrukční program řeší asi 99% problémů. Pokud se stane, že Váš problém bude z onoho 1%, pošlete nám, prosím, Vaše data a my rekonstrukční program zdokonalíme.


Při problémech s daty (při startu programu se objevují různé chybové hlášky, popřípadě program nechce přidat další záznam do databáze apod.) je doporučen následující postup:

1. Ukončete program a zkontrolujte, zda nemáte na někde disku soubory PARADOX.LCK nebo PDOXUSRS.LCK. Pokud ano a program neběží, vymažte je. Soubory mohou být kdekoliv na disku.


2. Zkuste opravit data rekonstrukčním programem (viz dřívější odstavec).


3. Ukončete program a zkontrolujte, zda nemáte v hlavním adresáři disku C: soubor PDOXUSRS.NET. Pokud ano a program neběží, vymažte jej. V případě síťové aplikace najdete soubor PDOXUSRS.NET v adresáři, který jste nastavili při konfiguraci BDE.


4. Pomocí programu SYSELCFG resp. SYSLICFG se přesvědčte, zda máte správně nastavenu cestu k datovému adresáři a k adresáři pro program.


5. Pokud tyto úkony nepomohly, jsou pravděpodobně natolik narušená data, že je ani rekonstrukční program nezvládne opravit. V tomto případě nám data pošlete nebo pomocí externího archivačního programu nahrajte poslední archivaci (nejprve zkuste firemní data a pak i společná data).

© CSH.cz     Logo Anawe  vytvořilo Anawe